fredag 16. mai 2008

Hipp Hipp Hurra

For Ronny og 17. mai.
I dag har nemlig Ronny bursdag. Hele 43 år. Det er da jeg føler meg ung med en mann som er 11 år eldre :knis: Ellers har Ronny og jeg vært sammen i 10 år idag, faktisk :D
For en gangs skyld blir Ronny med ned og ser på barnetoget helt uten diskusjon :D Han har vel endelig innsett at i år forstår jo Emil også litt mer av 17. mai.
Ronny og jeg er nokså forskjellige der. Han vil helst sove lenge og ser ikke helt vitsen med barnetog, mens jeg elsker alt som har med 17. mai å gjøre, og blir rørt av alt som har med dagen å gjøre.
Selv om det ble veldig sent i seng i natt (kl 02:30) og opp kl 6:30, så kunne jeg aldri tenkt meg å sove mer. Det får vi gjøre en annen dag... Jeg var nemlig på vei i seng idet telefonen ringer kl 1:30. Jeg tenkte at det sikkert var noen av Ronny sine kamerater som var på fest og skulle gratulere han. Det var Kristian (vår eldste nevø på 20 år). Han hadde vært på fest på Sola og reist fra lommeboken idet de skulle ut på byen og kom seg ikke videre hjem til Hommersåk. Nokså fortvilet tok han sjansen og ringte her. Godt at han har litt fornuft av og til ;)

Nå må bunaden på før vi ser på barnetoget. Senere i dag kommer som vanlig både Ronny sin og min familie. Kai Roger, Kristine, Trym og Tale er på Jørpeland i dag, men de kommer innom her på vei hjem slik at vi får se de små i bunad *smelt*

Ha en veldig fin 17. mai alle sammen!


Emil har tatt ut orkidèen som sto på bordet og satt i skoene sine. Ser nå at vi må forresten lete etter skolissen han tydeligvis har tatt ut.
Hallingbunaden min henger klar til bruk. Luftig og god. Suverent på en dag med masse pølser og is... Bunadsskjorten er strøket.

Bordet er pyntet med 17. mai-sløyfer. Vi kan ta litt ekstra av siden vi til og med har bursdagsbarn i huset.

2 kommentarer:

Anne sa...

HIPP HURRA for 17 mai og ronny som ble 43 år. Ja de der mennene våres er jammen meg gamle gitt :-)

Så stilig med bånd rundt glassene på 17 mai. Og jammen meg var det fint med orkideer i skoene :-)

Ønsker dere en riktig god Danmarks tur til helgen. Skal ikke se bort ifra at vi treffer på dere *ler*

Åshild sa...

Hei Grethe! Håper du hadde en flott 17. mai :) Nå har jeg kosa meg en stund i bloggen din... for noen utrolig flotte LO'er du lager!